Zaman hızla akıp, güncel hayatımız sürekli değişirken elbette gelişen teknoloji ve demografik yapının beklentilerinin yükselmesi turizm trendlerini de belirler oldu. Ancak Covid-19 tüm ezberleri bir anda unutturdu ve tüm taşlar yerinden oynadı. Elbette durumu kavrayıp son seyahat trendlerine uyum gösteren işletmeler için fırsatlar tüm ışıltısıyla parlıyor.

Ön Sırayı Hijyen ve Güvenlik Aldı

Turizm sektöründe hijyen ve güvenlik önlemleri her dönem odak noktası olmuş ancak Covid-19 getirileri ile birlikte bu önlemler çok daha ileri bir noktaya taşınmış durumda. Bu önlemler seyahat severlerin satın alma kararlarını doğrudan etkilemeye başladı ve günümüzde bir ana seyahat trendlerinden birisi haline geldi. Bu doğrultuda da şirketler aldıkları hijyen ve güvenlik önemlerini vurgulamaya başladılar. Elbette yerel düzenlemelere bağlı olarak tüm dünyada alınan önlemler turizm endüstrisinde yer alan kurumların sosyal mesafeyi hazırlamak, maske kullanımını zorunlu hale getirmek ve el hijyeni sağlamak gibi uygulamalar birlikte getirdi. Tüm bu gerekli önemler seyahat ve tatil süreci boyunca kişilerin güvende olmasını sağlamak amacıyla oldukça önem taşır hale geldi.

Aile Seyahatine Daha Fazla Odaklanılıyor

İçinde bulunduğumuz pandemi koşullarında ivme kaybeden bir seyahat trendi de iş seyahatleri oldu. Koşullar nedeniyle seyahat kısıtlamaları ve evden çalışma düzenine geçilmesiyle birçok iş seyahati organizasyonu iptal edildi ya da çok daha az katılımlı etkinlik rezervasyonları yapılmaya başlandı. Bu alanda hizmet sağlayan birçok kurum odağını değiştirerek yeni yılla birlikte eğlence sektörüne çevirmek isteyebilir. Çünkü iş seyahatleri pandemiden etkilenmiş olsalar da seyahat etmek için hala oldukça yoğun bir talep var. Çeşitli demografik özelliklere göre aileler, çiftler ve arkadaş grupları tatil yapmaya oldukça istekliler ve bu da pazarlama stratejilerinde bir takım değişiklikler yapma zamanının geldiğini gösteriyor.

Yavaş Hareketlilik Trendi

İnsanlığın büyük bir kısmında çevreye karşı duyarlılık gelişti ve bu durum da yeni bir turizm trendinin ortaya çıkmasını sağladı. Artık az zamanda çok sayıda yer keşfetmek, birçok aktiviteyi peş peşe hızlıca yapmak yerini daha yavaş hareket etmeye, sakinleşmeye doğru evrildi. Kısaca özetleyecek olursak bunun bir bedensel yavaşlama değil, zihinsel yavaşlama olduğunu söyleyebiliriz. İnsanlar artık bir noktaya seyahat ettiklerinde o yerin kültürünü daha yakından tanımak, daha uzun süre zaman geçirmek, dokusunu sindirmek istiyor ve bu şekilde deneyimlemeyi tercih ediyor. Hatta bu trendin paket turizm yaklaşımını sarsacağını öngörmek de mümkün olabilir.

Yerel Canlanıyor

Halen dünyanın birçok ülkesinde geçerliliği olan seyahat kısıtlamaları ve karantina uygulamaları ile ülkeler arası seyahatler kaygı taşımaya başladı. Covid-19 ile birlikte gelen bir diğer turizm trendi de yerel müşteriye önemi artırdı. Bu trend doğrultusunda işletmeler pazarlama stratejilerini yerele odaklanarak oluşturmaya başladılar, tesislerinde gündeme ayak uyduracak çeşitli güncellemelere neden oldu.

Sürdürülebilirliği Tercih Ediyoruz

Dünyamızın içinde olduğu iklim krizine karşı farkındalık oldukça yükseldi ve seyahat yaklaşımlarımızda da çevre duyarlılığı ve sürdürülebilirlik ön plana çıktı. Bu duruma örnek olarak ekoturizm, gösterebiliriz. Bir yandan seyahat edilen ülkenin doğal güzellikleri deneyimlenirken diğer yandan da ağaç ekimi, canlılara yaşam alanı oluşturmak gibi faydalı faaliyetler hızla tercih ediliyor. Bu kapsamda hem doğaya olumlu etkide bulunuluyor hem de doğaya zarar verme potansiyeli düşük olan konaklama seçenekleri tercih ediliyor.

Ödeme Yöntemi Çeşitliliği Kabul Görüyor

Teknoloji birçok yönde gelişme sağlarken ödeme yöntemleri çeşitliliği de arttı. Temassız ödeme de bunlardan birisi. Covid-19 ile birlikte adeta yükselen bir trend olan temassız ödeme, bir turizm işletmesi için müşterilerinin temas etmeleri gereken ortak yüzeylerin sayısını azaltmış ve güven verici bir duruş sağlamış durumda. Bu ödeme yöntemi hijyen faydası sağlamasının yanı sıra müşterilerin anlık satın alma süreçlerini de olumlu etkileyecek bir durum olduğu söylenebilir.

Gelecek Sanal Gerçeklikte

Son zamanların çığır açan teknoloji gelişmelerinden birisi de sanal gerçeklik teknolojisi. Turizm endüstrisinde geniş bir kullanım alanı sunan bu uygulama sayesinde dijital kaynak ve aracılar kullanılarak otellerin görüntülenmesine, sergilenmesine, ilgi çekici noktaların keşfedilmesine büyük olanak sağlar. Özellikle Covid-19 döneminde seyahat severlerin emin oldukları yere gitmelerini kolaylaştıran bir uygulama olduğunu da söyleyebiliriz. Böylelikle bire bir görüşmeye gerek kalmadan aranılan tesisi bulunmasını sağlamış olur.

Size özel fiyat ve seçenekler için bizimle iletişime geçebilirsiniz

0212 560 36 36 sales@delux.com.tr

– Yolculuğunuzun her olağanüstü detayın özenle seçilmiş olması

– Kusursuz bir şekilde uygulanan, el yapımı, esnek ve kusursuz güzergahlar

– Egzotik destinasyonlarda uzmanı

– Olağanüstü hizmet ve detaylara tavizsiz özen

– Çiftler, aileler ve küçük gruplar için mükemmel özel yolculuklar

– Kendi kalış tarihinizi seçme özgürlüğü

– Tamamen özelleştirilebilir deneyimler

Otel ve Tur Satış
sales@delux.com.tr0555 963 7216

Go to Top